Freja Cecilia Öhman

Nu är hon här! 😍😍😍
Vår lilla Freja Cecilia 💜

image

Döpt efter sin faster Cissi 😘

I söndags hade vi en liten babyshower. Fikade och surrade med familj och vänner. Och Freja fick så otroligt mycket fint! Tusen tack alla som kom 💜

image

Här hade jag börjat få molande “mensvärk” och kastat i mig två alvedon.
Närmare kvällen klockade jag lite och hade då täta men oregelbundna sammandragningar, 2-6 minuter mellan varje. Smärtmässigt kändes det inte som någon fara men förlossningen tyckte att jag skulle komma in på en titt.

Tomme jobbade så världens bästa mamma och Elin ställde upp som barnvakt och skjuts 🙂

image

Var helt inställd på bricanyl och hemgång. Istället blev det bricanyl som inte hjälpte något alls och inskrivning!

Efter en lång vaken natt stod det klart att vi var bokade för snitt så snart morgonpersonalen kommit.
Och kl. 8:27 var världens vackraste flicka född 💜 9 dagar tidigare än planerat men såååå välkommen!

48 cm
3180 gram
Och helt underbar!

Allt gick superbra med snittet även denna gång. Och Tomme hann såklart vara med! 🙂
Medan Freja fick följa sin pappa på vägning och mätning kunde jag snegla på när de sydde ihop mig. Den där lampan i taket alltså! Tur man inte är känslig 😛

När jag fick upp Freja på bröstet stoppade hon tummen i munnen och somnade 💝

image

image

image

5 1/2 timme senare fick jag komma upp på benen och ta en dusch. Sååå skönt! Jag hade kunnat gå tidigare men lilltjohalia satt fast vid mitt bröst 🙂

Sen pussade vi på Tomme innan han for hem till den nyblivna storebrorsan 💜 Och jag och Freja har fått klara oss här själva. Tänk att jag oroat mig lite för hur det skulle gå, men det har fungerat hur bra som helst. Man ska ju inte skryta men jo, faan va bra jag är! 😉
Fixar det allra mesta själv trots snittet, till den gräns att personalen kommer in och kollar lite då och då för att de tycker det är så tyst härifrån 😛
Supergulliga är de och vi blir så väl omhändertagna!

Freja sov hos mig första natten för enkelhetens skull. Och myset! 🙂

image

Så grymt kul att vi hann träffa Malin och Bob här också fastän vi var beräknade en månad ifrån varandra 😄
Grattis igen till er fina Dante! 💜

Och nu väntar vi att pappa och storebror ska komma och hälsa på 💜💜💜

One thought on “Freja Cecilia Öhman

  1. Underbart!! :))))

    Jag håller med! Fan vad bra du är! :)))

    Längtar sjukt mkt tills jag får träffa henne :))

    Kraaaaaaam 💖💖💖💖

Leave a Reply

