Veckan som gått

Soldagarna är inte många men vi njuter varenda en!

image

image

image

Bjudna på gomiddag hos Ulla & Rune. Sötaste kusinerna samlades framför Impse vimse spindel 🙂

image

Grillmiddag hemma hos oss och ännu mer kusinbus 💜

image

Utflykt med mormor i jakt på lite blommor och Dolph hittade en traktor.

image

Glass!

image

Innan trädgårdslandet är klart får Dolph leva rövare i jorden. Tror vi måste skaffa en sandlåda sen om jag ska få ha det ifred 😛

image

image

image

Morfar har byggt en gunga på stugan som såklart testades när vi var ditbjudna på middag.

image

image

Bocke fick en stark pojke som hjälp när det skulle bäras rör till stuprännan 🙂

image

Alla åt glass förutom Bocke som drack öl. Jag hade gärna bytt 😉

image

Igår var Tomme ledig men vi hann inte på premiärturen med båten 😦 Istället blev det en kort sväng på stan, lite sol hemma medan Dolph vilade, tittade på en trollkarl hos Cissis granne och så reunion-match Jävre-Hemmings 🙂

En snabbtur till båten på vägen hem också, bara för att lämna lite grejer och låtsasköra.

image

Ååh vad vi kommer må gott här!! Håll tummarna för sol på Tommes lediga dagar framöver! 🙂

image

image

image

image

Idag skulle jag försöka ta en vilodag. Men det började med att Dolph spillde ut torkad lera i hela vardagsrummet så var det kört 😉

Fram med dammsugaren och sen hämtade vi ut liggdelen till vagnen på konsum så jag fick ett il igen och började boa.

Nu är liggdelen monterad och bäddad och likaså spjälsängen. Vilket var jobbigare än det kanske ser ut! Pust. Att ha Dolph med sig hela vägen gör ju sitt också 😉

image

Jätte jätte skönt 🙂

image

Nu ska jag göra åssit resten av kvällen! Bara ligga i soffan och trycka i mig godispåsen som jag lyckades köpa utan att Dolph såg 😉

Leave a Reply

