Let it snow

Jäklar vad det har snöat i helgen! Till Dolphs stora lycka 🙂 Så igår fick han göra lite rätt för sig…

image

Men det blev mest bus och han rev nog runt betydligt mer snö än vad han skottade upp.

image

Lite röd när vi kom in 🙂

image

Idag jobbar Tomme dygn så det har bara varit jag och Doffe. Vi började dagen med skottning och en pulk-prommis till konsum.

Dolph hittade en pixi-bok med Marie-Polis som han så gärna ville ha, så den fick följa med oss hem. Gode nöjd pojke bar den själv hela vägen 🙂

image

Sen har vi pysslat på lite här hemma. Julen har städats bort, förutom granen som Tomme förbjudit mig att röra…

Ljusen har fått flytta upp från lådan.

image

Och istället för en tavla som jag tänkt till den där tomma spiken så snodde jag en smart idé från svärmor.

image

Skulle bara ha fixat nå snyggare galgar, men vem bryr sig om dom som bara hängt i garderoben? 🙂

Efter powernappen kom Cissi med kusinerna på besök och det blev fullt upp!

Underbart när ungarna busar 🙂

image

Till och med Iza börjar hänga med lite mer och gick mot mig idag, duktiga lilltjejen 😀

Efter detta var både jag och Dolph gode trötta. På något konstigt vis orkade jag dammsuga och klippa ungens hår (måste verkligen lära mig detta innan han blir gammal nog att skämmas över frillan!). Men sen tog vi det bara lugnt och myste resten av kvällen 🙂

Nu ska jag se om jag hittar någon film som inte är alltför lång. Imorgon ringer larmet tidigt då Doffe ska på dagis igen efter hans långa jullov. Undrar vem som kommer vara tröttast… 🙂

Leave a Reply

