Bakat och målat

Igår kom Cissi, Jocke, Neo och Iza hit på fredagstacos. Cissi buzzade för tortillabåtar så dom testade vi 🙂

image

Dolph fick paket! En traktorbok, en sopbil och en kundvagn med varor. Lycklig pojke!! 🙂

image

image

Behöver jag ens säga att jag vill ha Cissis leggings!!! 😉

image

Grabbarna hittade en skitrolig kulle att rutscha ner för. Dom bara skrattade och skrattade!

image

Idag när vi var ute och lekte fick vi besök av grannkatten, som hänger på våran tomt var och varannan dag. Till Dolphs stora lycka såklart 🙂 Han har blivit duktig på att lyssna när jag säger åt honom att vara försiktig. Istället för att hoppa på och krama ihjäl kattstackarn som han skulle ha försökt för ett par månader sen så kittlade han den med ett löv istället 😛

image

När Tomme kom hem från fotbollen handlade vi en massa fika och varsin pizza. Sen for han iväg till jobbet och jag och Dolph hade tebjudning tillsammans med Puh 🙂 Sen kvällsmys innan jag satte igång med bakandet inför imorgon!

image

Det blev inte helt lätt utan sprits, ägg, pensel, bakplåtspapper och tårtformar. Med andra ord återstår det lite fix imorgon!

Jag försökte mig på småkakor för första gången i mitt liv. Snygga blev dom inte. Och skulle ha varit i ugnen ett par minuter till. Men dom går att äta i alla fall och det är ju alltid en seger 😛

Något annat jag hunnit med idag är att måla sista varvet på mitt nya hörnskåp och nu är det inflyttat. 200 spänn och lite färg, sjukt nöjd! 😀

image

Kistan med leksaker är nu uppe i Dolphs rum och imorgon ska han få fylla skåpet med leksaker som ska vara här nere.

Det var grymt roligt med ett litet projekt så jag lär fortsätta pyssla på här hemma! 🙂

One thought on “Bakat och målat

  1. Härligt!! Det försvann helt att jag skulle skicka recept!! 😛
    Men du verkar ju klarat dig ändå! :))

    Spännande att smaka idag! 😀

    Kraaaaaaam

Leave a Reply

