Helgen

Pdol-helgen är över och vi har inte varit dit annat än på dagen. Festivalmaten är utan tvekan det bästa och hemmakvällar slår faktiskt öltälten 🙂

Lördag på dagen var vi där med Dolph så han fick prova åka en karusell. Tyvärr blev det inte bilarna för där kunde inte jag klämma mig in och vi vill INTE låta honom åka själv i år, men han tyckte den andra var lite kul ändå 🙂

Sen hälsade vi på sötaste Ulla och Rune. Dolph leker Alltid med bilar när vi kommer dit och älskar att vara där. Han blir bara mer och mer kompis med gammelmormor och gammelmorfar och det värmer verkligen i hjärtat att se dem tillsammans! 💜💜💜

image

Lördag var Tommes enda lediga dag och egentligen hade jag kunnat gå ut då, men det kändes inte ens lite värt det när jag skulle upp med Dolph dagen efter.

Istället köpte vi en grillpåse för två personer från Järnspisen, med hjortinnanlår och lammytterfilé med ett örtsmör. Till det åt vi pommes, baconinlindad sparris och creme fraiche blandad med fetaost. Säger bara MUMS!

image

Perfekt mysig hemmakväll hade vi 💜

6:e augusti fyller världens sötaste lillsyrra 5 år och idag var det kalas i Bergsviken så jag och Dolph tog cykeln dit. Där blev det en massa bus och race med både bil och skottkärra. Vi var inte ens halvvägs hem innan han däckade lutandes mot min rygg och så sov lillgubben resten av vägen hem.

image

Efter powernappen for vi och spanade in den lilla stranden i Munksund. Jag visste inte ens att det fanns en strand men blev sååå glad när Liza berättade om denna vid båthamnen 🙂 Stor är den inte men mysig och nära att gå till från nya huset. Här lär vi hänga en hel del alla somrar framöver 😀

image

image

Ikväll har jag faktiskt packat EN kartong! Och jag är redan less. Så jäkla mycket roligare att packa upp än ner 🙂

Ny dag imorgon och då har vi äntligen semester tillsammans! 😀

Leave a Reply

