RLS

Jag la ut den här seriestrippen på facebook igår. Noll gillningar! Men det kanske inte är så många förutom jag som ser det roliga, tydligen 😛

image

Restless Legs Syndrom är, för er som inte vet, låtsassjukdomen som faktiskt existerar.
Ett oemotståndligt begär att röra på benen eller andra kroppsdelar och en stark obehagskänsla om man inte gör det. Låter skitkonstigt men det är en riktig sjukdom, jag lovar. Googla!

Jag har en ganska mild men ändå alldeles tillräckligt jobbig grad av denna. Det finns människor som inte klarar av att åka bil, sova eller ha ett stillasittande arbete.

För mig är det mest kvällstid när jag börjar bli trött. Och oftast bara i benen men igår kväll höll jag på att bli tokig på mina armar och händer också! Och Tomme höll på bli tokig på mig som inte kunde sitta still 😛
Jag får panik av trånga utrymmen där jag inte KAN röra på benen och att flyga till Japan och tillbaka är kanske det värsta jag har gjort.

Då vet ni det om mig!

2 thoughts on “RLS

  1. Jag har också sådär ibland, inte super-jobbig men tillräcklig så jag ibland inte kan sova.. Jag gilla väl den!!! Jag skulle då det! 😛 😛

    • Jag brukar gå och lägga mig när det börjar, iom att jag får det när jag är trött så kan det hjälpa 🙂 Men det är ju sjukt irriterande när det är så att det stör sömnen!
      Haha, men då vet jag att det är nån mer i alla fall 😛 Tror jag fick två på instagram men noll på fb 🙂

Leave a Reply

