Home

Nu närmar sig Japanresan för Tomme och i helgen ville han skämma bort mig med en shoppingdag efter att vi sparat så mycket till den här resan, den resa som vi egentligen skulle ha gjort tillsammans 2010 om inte en naturkatastrof kommit ivägen.

Jag hostade och snörvlade och huvudet dunkade. Men ordet shopping fick mig på med kläder och in till stan. Så jäkla typiskt då att jag självklart hittar åssit! Att jag inte hade ork till att prova ett enda plagg hjälpte inte heller och jag tänkte mest bara på hur mycket jag älskar internetshopping. Kanske får bli lite sånt istället 😉 Jag kom i alla fall hem med en ny kökshandduk och denna ljuslykta. (Båda från ICA..)

IMG_20140301_180540

 

Eftersom ingen i familjen är riktigt kry (särskilt inte jag) så höll vi oss hemma resten av helgen och igår blev det en repris av förra lördagens dejtkväll.

Denna gång toast till förrätt. Sedan oxfilé, pommes och kantarellsås och till efterrätt äppelpaj med vaniljvisp. MUMS!

212014231517

 

Inte så mycket sallad men det är faktiskt både gurka och dill i röran 😉

 

Den här gången var det min tur att få sovmorgon dagen efter. Och som jag har sovit gott!

Klockan hade passerat 12 när jag gjorde frukost. Samma som gårdagens förrätt plus lite bacon och ett inte så snyggt ägg 🙂

IMG_20140302_122329

 

 

Och för att inte bara sitta inne hela dagen så gick hela familjen på en lite prommis runt kvarteret när Dolph hade vaknat efter sin powernap. Vi tog den kortaste möjliga rundan och var hemma igen en halvtimme senare. Skyller på Dolph som stannade och tittade på alla bilar som körde förbi på stora vägen 🙂

IMAG1728 IMAG1730

 

Chips och dip har fått avsluta den här dagen och nu är det dags att preppa med alla möjliga mediciner innan vi kryper isäng.

Trots risigheten har det ändå varit en riktigt härlig helg med mina grabbar! ❤

Leave a Reply

