Oink!

Julen började som vanligt med en extra god frukost. Räkmacka till Tomme, bara en massa ägg till mig och lite allt möjligt till Dolph 🙂

wpid-IMAG0060.jpg

Sedan blev det bara en massa mys hemma hela förmiddagen och medan Tomme och Dolph tog en powernap gjorde jag mig redo.

wpid-IMG_20131225_004129.jpg

Malin skickade en bild på julgrisen och jag kunde ju inte vara sämre 😉

wpid-IMG_20131225_225709.jpg

Tillslut vaknade grabbarna och vi tog oss hem till mamma. Där blev det en massa mat, surr, skratt, bus och så lite vin till mig. Mums!

Dolph älskade alla sina nya leksaker men snällast hade nog jag varit!

Bl.a. fick jag denna supersnygga klocka som jag suktat efter av världens bästa man!

wpid-IMG_7628.JPG

En svart tripp trapp-stol av mormor och morfar. Sååå mycket snyggare än ikeas vita plaststol!

wpid-IMG_7635.JPG

Och så årets överraskning!

wpid-IMG_7621.JPG

Denna snygging hittade jag på semestern i Spanien, grubblade länge på grund av prislappen och när jag tillslut bestämt mig för att jag skulle ångra mig för alltid om jag inte köpte den så fanns den inte kvar!!
Som jag har grämt mig! Och tänkt på den länge sedan vi kom hem också. Och sökt på internet efter den utan något napp.
Ni kan ju föreställa er tjutet när jag kikade ner i paketet på julaftonen och skymtade det fina fina ankaret… Lyckan lika stor som chocken! :)))

 wpid-IMG_7622.JPG

 wpid-IMG_7624.JPG

Hur min mamma lyckats hålla detta hemligt så länge kommer jag aldrig att förstå 😉 Men tuuusen tack snälla mamma och Bocke!

Dolph blev jättetrött under julklappsutdelningen och fick gå och lägga sig, men sov inte alls bra så vi åkte hem istället för att övernatta.
Och när vi kom hem så var han förstås tokpigg så han fick vara uppe en stund och klottra på sitt paket 🙂

wpid-IMAG0122.jpg

Sedan följer det som gjorde denna julafton till både den bästa och den sämsta i mitt liv!

Den bästa för att ha fått uppleva den med Dolph och se lyckan lysa i hans ögon av alla spännande paket ❤

Han var ju med förra julen också men då var han ju ändå inte riktigt “med” 🙂

Och den sämsta för att jag inte kan minnas att Dolph sovit så dåligt i sitt liv, någonsin!

Tomme jobbade natt och ungen surrade, snurrade, klättrade, skrattade, skrek, slet i mitt hår, slumrade där emellan för att tvärvakna helt otröstlig. Med andra ord KAOS!
Kändes som en härlig kombo av att inte riktigt ha återhämtat sig efter febern, övertrötthet, benvärk, tänder eller mardrömmar. Eller alltihop. Efter 6 någon gång däckade vi båda två och sov till 9. Och jag är inte riktigt människa än. Men det glöms fort när man stiger upp och sitter och morgonmyser i soffan med denna gladfis bredvid sig ❤

wpid-IMG_20131225_100751.jpg

Stolen invigdes idag till lunch när vi vaknat lite mer. Nöjd unge och ännu nöjdare mamma!

wpid-PicsArt_1387968273724.jpg

Och sedan har julfirandet fortsatt i Jävre. Dolph fick en bobby car av oss och så himla mycket annat fint av sin farmor, kusin Neo, faster och Jocke så han visste inte vad han skulle leka med 🙂

DSC_0051

Och jag fick detta snygga linne av Cissi! 🙂

wpid-IMG_7644.JPG

Hon har koll på vad jag gillar 😛 Måste dock skaffa en vit, enfärgad bh ser jag, haha!

Ikväll har Dolph sovit superbra så kanske det vänder nu, peppar peppar! Jag och älskling har hunnit se en hel film, Man of Steel, och magen är fullproppad med godis. Precis som detska va! 🙂

Imorgon ska vi in och trängas i stan så jag får korta ner armbandet på klockan och ÄNTLIGEN börja använda den! Otålig nanting!!! 🙂

Hoppas ni alla haft en riktigt god jul! Med lugna, fridfulla nätter 😉
Och tack igen alla nära och kära för all god mat, för alla fina julklappar och för att vi bara fått vara tillsammans! Känner oss så himla lyckligt lottade å vi älsk er allihopa! ❤ ❤ ❤

One thought on “Oink!

Leave a Reply

